Wednesday, August 13, 2008

اين کيک هم از همون سری درصد کالری حاصل از چربی زير سی درصده( همونه که تو پست قبلی نوشتم)
مواد لازم برای هيجده عدد کيک فنجونی(موکا مافین):
صد و شصت گرم شکر
دو قاشق مرباخوری بکينگ پودر
يک قاشق غذاخوری پودر قهوه آماده( منظور پودری هست که شما می ريزيد تو آب جوش و آماده خوردنه مثل پودرهای نسکافه، نه قهوه ای که بايد دم داد)
نصف قاشق مرباخوری پودر دارچين
کمی نمک
دو تخم مرغ
يک بسته وانيل(هشت گرم)
دويست و چهل ميلی ليتر شير
چهل گرم ماست
صد گرم مارگارين پنجاه درصد چربی
دويست و هشتاد گرم آرد
صد گرم شکلات تلخ رنده شده ( اگر آماده اش گيرتون نيومد خودتون می تونيد شکلات تلخ بگيريد و رنده کنيد) مدت زمان تهيه خمير: حدود پانزده دقيقه
مدت زمان پخت: حدود بيست دقيقه( من بيست و پنج دقيقه گذاشتم اما بعد حس کردم بيشتر هم می تونستم بگذارم بمونه)
کالری هر عدد: صد و شصت و دو کيلو کالری
چربی: چهار و نه دهم گرم
کربوهيدرات: بيست و پنج و دو دهم گرم
بيست و هفت مميز چهل و نه صدم درصد کالری حاصل از چربی
طرز تهيه:
فر را روی حرارت دويست درجه روشن کنيد. داخل قالبهای کیک یزدی کاغذ مخصوص بگذارید
شکر، بکینگ پودر، پودر قهوه، دارچین نمک تخم مرغها شیر وانیل ماست و مارگارین ( درواقع همه مواد به جز آرد و شکلات) رو با هم مخلوط کرده و خوب بزنید تا شکرها به خوبی حل شوند و مخلوط نسبت یک دستی داشته باشید( مال من هر چی زدم تکه های ریز مارگارینش هوز پیدا بود و مایه اش هم خیلی آبکی بود اما ظاهرن مشکلی نداشت). بعد که این مواد خوب حل شدند آرد رو هم اضافه کنید و خوب بزنید( من معمولن از وقتی آرد رو اضافه می کنم دیگه با همزن برقی نمی زنم با قاشق هم می زنم) در آخر رنده های شکلات رو اضافه کنید و سعی کنید با همزدن مواد یکدست شوند.
مواد رو داخل قالبهای کیک بریزید و در طبقه وسط فر بگذارید حداقل بیست دقیقه بپزد( پیشنهاد من اینه که بعد از بیست دقیقه بهشون یک نگاهی بندازید و با تجربه خودتون ببینید کافیش بوده یا بیشتر هم میتونه بمونه.
نکته: اگر دوست دارید روی کیکتون هم شکلات داشته باشه( مثل اونی که من بالا عکسش رو گذاشتم) می تونید حدود نصف یا بیشتر از شکلات رو به مایه کیکتون بزنید و بقیه رو وقتی مواد رو در قالبها ریختین روی موادتون اضافه کنید
نوش جان
پی نوشت: من يک بار ديگه هم اين کيک رو درست کردم و سعی کردم مواد رو به روش خودم مخلوط کنم که نتيجه بهتری داد گفتم اينجا هم بنويسم:
به جای اينکه همه مواد رو باهم بزنم، اول از همه شکر و تخم مرغ و وانيل و پودر قهوه، دارچين و نمک رو با ميکسر زدم تا دونه های شکر تا حد زيادی حل شد، بعد شير رو گذاشتم يکی دو دقيقه تو ماکرو ويو تا ولرم شد و بکينگ پودر رو تو شير حل کردم، مارگارين رو هم به همين ترتيب يکی دو دقيقه گرم کردم تا از حالت کاملن جامد در اومد، شير و مارگارين و ماست رو هم يکی يکی اضافه کردم به مخلوط و هم زدم که مخلوط کاملن يکدستی ايجادشد. در آخر هم آرد رو اضافه کردم( اگر آرد رو کم کم و با الک به مواد اثافه کنيد خيلی يکدست تر می شه) و شکلات هم مثل دفعه قبل اضافه کردم، این دفعه مدت زمان پخت کيکها رو هم بيشتر کردم بين سی و پنج دقيقه تا چهل دقيقه تو فر بودن البته از بيست دقيقه که گذشت هر پنج دقيقه در فر رو باز می کردم نگاهی بهشون می انداختم که نسوزند

4 comments:

Anonymous said...

We should have a great day today.

Anonymous said...

salam aries hastam:
http://happybday-anarjoon.persianblog.ir/

Anonymous said...

به به چه کیک خوشگلی. حتما خوشمزه هم شده حسابی. خیلی دلم هوس کرده الان پا شم درست کنم.
مرسی که دستورش رو گذاشتی نوا جون.

Unknown said...

الان رفتن اکستراپوند دیدم یه پست خوشمزه نوشتی و از اونجا اومدم اینجا!. از پست های کامل و بی نقص ات خیلی حال می کنم نوا جون. ایشالا همیشه شاد و خندون باشی