Sunday, December 30, 2007

تصميم

تو زندگی مهم نيست چه تصميمی بگيريم مهمتر اينه که با تصميمی که گرفتيم چطور برخورد کنيم،خودمون و تصميمون رو دوست داشته باشيم و بعد از تغيير و تحولی که می دهيم به جای فکر کردن به گذشته و شک کردن به درستی تصميمی که گرفتيم به ساختن و لذت بردن از آينده ای که ثمره تصميممون هست فکر کنيم، اگر من همين يک نکته کوچک رو بلد بودم بعد از پس دادن کارم تامدتها خودم رو روزانه چند بار به خاطر تصميمی که گرفته بودم محاکمه نمی کردم و در افکار منفی خودم غرق نمی شدم.
اگر به خاطر خودتون، بچه تون ، رابطه تون يا هر چيزی تصميم به قطع کار يا تحصيلتون می گيريد يا رابطه ای رو تموم می کنيد يا تصميم به جابجايی يا مهاجرت می گيريد، وقتی تصميمتون رو عملی کرديد حساب کنيد که در نقطه صفر هستيد و گذشته تمام شده، يک لحظه بهش فکر نکنيد به آينده پيش رو فکر کنيد، ازش لذت ببريد، به ساختنش اونجوری که دوست داريد فکر کنيد و زندگی کنيد با تمام وجود در هر لحظه به دنبال نکات مثبت شرايط حال بگرديد و نقاط منفيش رو برای خودتون از اونچه هست بزرگتر نکنيد.
تنها چيزی که وجود قطعی داره زمان حال هست پس بيشتر توجه مون بايد به همين زمان باشه نه قبلی که گذشته و نه بعدی که هيچ حسابی برش نيست

8 comments:

Anonymous said...

خانومي نمي دوني چه کيفي ميکنم از نوشته هات

Anonymous said...

نوا جون مرسی از پست ترس و اضطراب و تعیین هدف

Anonymous said...

salam
kheyli harfe khoob o mantegii bood (age be hesabe chap loosi nemizariinesh)
baratoon ba id hadi_azad18 ye mail to yahoo zadam
mamnoon misham age javabamo bediin
javabetoon mitone mano to tasmimi ke mikham begiiram kheyli komak kone
mamnoon

Anonymous said...

خیلی این پستت رو دوست دارم نوا جون!

نوا said...

لی لی جون ممنونم از لطفت. برای من تجربه گرونی بود اما خوشحالم که بدستش آوردم.امیدوارم که به درد دیگران هم بخوره

دوست عزیز،
من ایمیلی از شما دریافت نکردم خواستم براتون ایمیل بزنم اما آیدیتون هم مشخص نبود که مال کدوم میل سرور هست(مطمئن نبودم که آی دی شما هم از یاهو بوده).لطف کنید دوباره برام ايميل بزنيد،خوشحال می شم اگه کاری از دستم بر بياد

Anonymous said...

2 bare salam
bazam ferestadam
mail server : yahoo!
id:hadi_azad18
subject: Salam!
kheyli kheyli mamnoon az lotfetoon!
baram geyre gabele bavar bood ke engadr zood javab dadiin
mamnoooooooooooonam

Anonymous said...

عزيزم چقدر دلم برات تنگ شده بود.چه پست هاي جالبي !مي دوني من هي مي اومدم مي ديدم هيچي نيست فكر كردم ديگه نمي نويسي.خوشحالم كه مي نويسي
در رابطه با اون عقيده سربار بودن به هنگام بيكاري.من وقتي بيكار بودم همين بلاها رو سر خودم مي آوردم.وقتي هم شوهرم چيزي مي خريد استفاده ش نمي كردم.حس بسيار بد وزجر دهنده اي بود.خدا رو شكر كه اون وضعيت ادامه پيدا نكد.بقيه پست هات هم خيلي مفيد بود .ممنون

Anar said...

نوا جانم حرفت صد در صد درسته. انقدر درسته که پرینتش کردم گذاشتم جلوم بغل برنامه زمان بندی تحقیقم. خیلی خیلی ممنونم از لطفت. خواهش میکنم واقعا هر موقع لازم دونستی اینجوری انذار بدی تعارف نکن.