Friday, March 19, 2010

نوروزتان پیروز


دیگه چیزی تا پایان سال نمونده، سال گذشته برای ما سال خیلی سختی بود. شاید بشه گفت سختترین سال زندگیمون تا الان بوده. پارسال این موقعها خیلی خوشحال بودیم چون قرار بود یک اتفاق قشنگ تو زندگیمون بیفته. اما اینجور نشد به جاش بار سنگین یک تصمیم بزرگ به دوشمون گذاشته شد که سنگینیش تمام جسم و روحم رو داغون کرد. اما همین سختی بزرگ به اندازه چند سال بزرگمون کرد وقتی تونستیم از جامون پاشیم و از پیله خودمون در بیاییم. جاهایی بریم که قبلن نمی رفتیم، کارهایی بکنیم که قبلن نمی کردیم و با کلی آدمهای جدید و جالب آشنا شیم.

فکر می کنم اگر این اتفاق بد برامون نمی افتاد هیچ کدوم از این کارهاو تغییرات خوب هم برامون نمی افتاد. اگر دست من بود هیچ وقت اون اتفاق رو انتخاب نمی کردم. اما اون دست من نبود اما این که بعدش چی کار کنم دست من بود و باید بگم از خودم و تغییری که کردم راضیم.


امیدوارم سال جدید براتون سالی سرشاراز سلامتی، شادی و آرامش روحی باشه.

و یادمون باشه برای اکثر مشکلات راه حلی وجود داره.

سال نوتون پیشاپیش مبارک.


12 comments:

ali said...

سال نو مبارک
سالی خوش و خرم و پر از زیبایی براتون آرزومندم

Anonymous said...

سلام نواجونم
خوبی
سال نو مبارک
همچنین تولدتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت مبارک

Unknown said...

سلام
سال نو مبارك

شیدا said...

سلام سال نو مبارک امیدوارم سالی خوب و شاد داشته باشید
چون که دیدم اینجا در مورد تحصیل در آلمان نوشتید منم به خودم اجازه دادم ازتون سدوال بپرسم امیدوارم از سوالهای افرادی مثل من خسته نشید،ماها که تو ایرانیم واقعااحتیاج به راهنمایی داریم.
سئوال من اینه :من تازه زبان آلمانی شروع کردم و بخاطر شرایط زندگیم می خوام سریع تر از ایران بزنم بیرون و اینکه بخوام اینجا دوره های زبان بگذرونم واسم زمانبره،توی سایت هایی مثل رادیو آلمان تاکید روی گذروندن زبان و داشتن مدرک دوره ها هست برای اقدام به تحصیل در آلمان در حالی که من در بعضی سایت ها می خونم مثلا با یک خانم عکاس در آلمان مصاحبه کرده که گفته بود وقتی 3 سال پیش از ایران به آلمان برای ادامه تحصیل رقته حتی در حد کارهای روزانه هم زبان بلد نبوده، من جدا گیج شدم شما میتونین به من کمک کنید که آیا همچین امکانی وجود داره ؟اگه هست در چه مقطعی؟یعنی برای افرادی مثل من دوره زبان در آلمان نمیذارن؟حالا در هر مقطع تحصیلی حتی دیپلم برای من مقطع مهم نیست فقط بتونم از ایران بیام بیرون.ببخشید خیل طولانی شد.

ali said...

فکر کنم تحصیل در آلمان بستگی داره در چه مقطعی و چه دوره ای می خواهید پذیرش بگیرید. برای دوره هایی که اینترنشنال برگزار می شود مدرک زبان انگلیسی لازم است نه آلمانی. ولی دوره هایی که به زبان آلمانی تدریس میشوند نیازمند مدرک زبان آلمانی و یا گذراندن 700 ساعت زبان آلمانی است.
در هر حال در هر دانشگاه یا کالجی که بخواهید تحصیل کنید مدارک لازم رو برای پذیرش در سایتشون قرار داده اند.

Unknown said...

سلام
خیلی وقت است که مطلب جدیدی نزاشتی شاید هم دیگه وبسایت کوچیکت رو یادت رفته شاید هم دیگه هیچ وقت این مطلب من رو نخوونی
الان حدود دو ساعتی میشه با وبلاگت اشنا شدم و تو این دو ساعت طقریبا همه وبلاگت رو از اون اول سریع خوندم به حرحال برا من خیلی جالب بود و کلا خوشم اومد دنبال راههای فرار از ایران میگشتم که به سایتت برخورد کردم البته شاید این جور نباید صحبت کنم من دانشجوی کارشناسی ارشد هستم ودنبال راههای اپلای گرفتن و بورس گرفتن برای دکترا هستم خودت تو یکی از نوشته هات گفته بودی که هر کمکی که بتونی انجام می دی ما هم که پر رو
میتونی در این زمینه کمکی به من بکنی اطلاعاتی بده
چجور میشه بورس گرفت که دیگه هزینه زندگی اونجارو نخوای بدی
نامه اولم خیلی طولانی شد نه
به هر حال خوشهال شدم و خوشهالتر میشم اگه جواب سوالاتم رو بدی
در هر صورت سپاسگذارم
میلم رو هم میزارم هر جور خودت صلاح میدونی جواب بده
20sami@gmail.com

Anonymous said...

salammishe email etoon ru dashte basham

پدرام said...

تشکر بابت وجود وبلاگتون
هم کلیتش
هم اطلاعاتش درباره آلمان

خوش باشی
:)

Fakhri said...

سلام.
خوبی؟
از بعضی پستهای وبلاگت خیلی خوشم اومد راستش من زندگی در آلمان رو سرچ کرده بودم به وبلاگ شما هم رسیدم.
سوالات زیادی در این مورد دارم.
چه جوری میتونم سوالاتم رو بپرسم؟

hoormazd said...

سلام. امیدوارم خوب باشین. من یه سوالی دارم و اونم اینه که اگر برادر من در آلمان زندگی کنه و شهروند اونجا باشه و بخواد پدرم را ببره اونجا و مقیم به خاطر اینکه نوه دار شده و می خواد کمک کنه در بزرگ شدن نوه اش . مساله بیمه ایشون چه جوری می شه؟ پدر من سیتیزن آمریکا هست و بازنشسته شرکت نفت ایران هست. برادرم هم در آلمان شاغله و بیمه هست . اگه بخواد از طریق ایشون بیمه بشه چطوریه؟

Unknown said...

سلام
من تازه با وبلاگتون اشنا شدم شروع کردم از پست اولش دارم میخونم
چون من هم دوس دارم تو المان تحصیل کنم
امیدوارم بازم بنویسید
موفق باشید

Unknown said...

سلام
چقدر دلم گرفت وقتی از دیروز که با وبلاگتون آشنا شدم شروع کردم از پست اول به خوندن مطالبتون دیدم حرفتون رو ناتمام گذاشتین و این همه وقت هست که ننوشتین
کاش بازم مینوشتین....نمیدونم چی براتون بگم اما حس میکنم واقعا میشناسمتون
اینشاله هر جایی هستین موفق باشین.......و به قول خودتون در آرامش باشین
(اری جور دیگری هم مینوان زیست....میتوان انسان زیبای دیگری شد....مثل شما)