Tuesday, February 2, 2010

مشاوره

تجربه شخصی بمن نشون داد که مشاور یا مشورت کردن در صورتی جواب می ده که آدم دیدش رو باز کنه و آماده تجربه های جدید باشه اگر هر پیشنهادی می شنوه کلی دلیل بیاره که من نمی تونم اینکارو بکنم یا جلو جلو بگه برای من جواب نمی ده به نظرم وقت و پولش رو هدر نده بهتره. چون هیچ نتیجه ای نمی گیره. من گاهی که به این چند ماه اخیر فکر می کنم می بینم اگر پیشنهادهای مشاورم رو یکی یکی عملی نکرده بودم وضع و حالم الان وحشتناک بود و معلوم نبود بدون دارو بتونم از پس خودم بر بیام.

راستش گاهی می مونم بعضیها دوست دارن ساعتها از مشکلاتشون بگن اگر بهشون بگی برو پیش مشاور یا در مورد مشکلت مطالعه کن یک کم نگاهت می کنن و بعد می گن آخه مشکل من که بزرگ نیست که برم پیش مشاور یا آدم که از روکتاب زندگی نمی کنه. اگر هم از تجربه خودت بگی یا راه حلی ارائه بدی مطمئن هستن که مشکلشون این جوری حل نمی شه. به نظرم بعضی آدمها مشکلاتشون هم بخشی از هویتشونه دوست دارن ساعتها ازش حرف بزنن اما هیچ راه حلی رو قبول نمی کنن.

اونوقت بعضی از معاشرتها انقدر طاقت فرسا می شه که آدم نمی تونه ادامه شون بده. غم انگیزه اما گاهی چاره ای برای آدم نمی مونه.
 

No comments: