Tuesday, December 25, 2007

روزمره

خواستم يک فهرست کنار صفحه بگذارم به مطالبی که ممکنه به درد بقيه بخوره مثل تحصيل در آلمان يا گواهينامه گرفتن اينجا، يکی از پستها رو هم جابجا کردم اما این بخش ليبل کار نکرد،حالا هر وقت ياد گرفتم درستش می کنم.
امروز صبح يادم افتاد به ليست اهداف سال دو هزار و هفت،هدفهای اصليم آرامش بيشتر، ورزش کردن و وزن کم کردن بوده که بهشون رسيدم اما دو سه تا کارهای بزرگی که امسال انجام داديم اصلا جزو اهداف اول سالمون نبوده ولی حس خوبيه، حالا هر چی فکر می کنم اهداف امسالم چيه هنوز نمی دونم.
سر يکی از کلاسها استاد داشت توضيح می داد که بايد اهداف دقيقی داشته باشين، بعد از يکی از بچه های کلاس پرسيد سال آينده به کجا می خواهی رسيده باشي، اونهم فکری کرد و گفت درسم تمام شده باشه و مشغول کار باشم، استادگفت فرض کن سال ديگه است تو همه درسها رو با ده پاس کردی و در يک شرکت که ده نفر پرسنل داره کار می کنی اين همون چيزی هست که می خواهی گفت نه، گفت ولی هدفت به انداز کافی روشن نبود، حتی با حداقلها هم اين هدف قابل رسيدن هست. حالا مي خواهم تمرين برنامه ريزی روشن کنم، البته اول بايد هدف پيدا کنم بعد دقيق تعريفش کنم. باور کنيد کار آسونی نيست. مدتی هست که جرات برنامه های دراز مدت ريختن رو از دست دادم،در همان لحظه که استاد داشت سوال می کرد به خودم می گفتم کاش از من نپرسه،امسال شايد مهمترين هدفم جرات بيشتر و خواستن از زندگی باشه.
بابام هميشه بهم می گفت، طول زندگيت دست خودت نيست اما اينکه عرض زندگيت چقدر باشه با خودته و من می خواهم توانايی استفاده و لذت از عرض زندگيم رو پيدا کنم.
آی می چسبه آدم مهمون داشته باشه، کلی غذا درست کنه بعد تا چند روز يخچال پر غذا باشه انگار رفته باشی هتل، خلاصه اين چند روز تعطيلی با غذاهای تو يخچال کلی مزه می ده.
راستی مشکل اين پنجره های ما کماکان سر جاشه، و با مشورت با چند نفر ديگه که ديدنشون به اين نتيجه رسيديم که اشکال از قديمی بودنشون هست، حالا اگه با اين نوارها که برای درزشون گرفتيم مشکل حل بشه خوبه اگر نه بايد با صاحبخونه تماس بگيريم که ترتيب عوض کردن پنجره ها رو بده، اما اگر مقدار آبی که پشت شيشه ها در اثر عرق کردن جمع می شه معمول باشه،راه حلش آسونه؛ روزی يکبار بايد شيشه ها رو خشک کرد و حدود ده دقيقه تمام پنجره ها رو همزمان با هم کامل باز کرد،ديگه در طول روز نبايد عرق کنه، اما اگر همه اينکارها رو کردين و بازهم مشکل سر جاش بود اشکال از ايزوله نبودن پنجره هاست.

No comments: