Wednesday, August 8, 2007

آرامش

اول سال که هدفهای امسالم رو برای خودم نوشتم اولينش رو نوشتم:
"آرامش بيشتر" و بعدش چندتا هدف ديگه که دو تاش هم کم کردن وزن و ورزش کردن بود.
راستش اون موقع که هدفهام رو نوشتم فکر نمی کردم موفق بشم شايد بنظر بياد هدف آرامش بيشتر داشتن ،هدف مهمی نيست اما برای من باتوجه به شرايط روحيم هدفی مهمتر از اين نمی تونست وجود داشته باشه و حالا خوشحالم که تا حد زيادی به هدفم رسيدم در مقايسه با خودم شايد بشه گفت صدو پنجاه درصد بهتر از قبل شدم اما در مقياس کلی فکر می کنم شصت هفتاد درصد بهتر شدم.شايد می شد هدفهای باکلاس تری مثل ادامه تحصيل برای خودم انتخاب کنم اما همين آرامشی که پيدا کردم اثر جنبيش اين بود که بتونم دوباره برای درس خوندن تو يه رشته ديگه اقدام کنم و ناباورانه و خيلی سريع هم جواب بگيرم.
از الان يه هدف مهم ديگه برای باقيمانده امسال و سال ديگه ام دارم.اونم بدست آوردن اعتماد به نفس هست.خودم ديگه مطمئن نيستم قبلا داشتم يا هيچ وقت نداشتم اما مهم نيست مهم اينه که می خوام پيداش کنم و همه تلاشم بر اين خواهد بود که پيداش کنم. برعکس هميشه که وقتی می خواستم کار يا برنامه جديدی شروع کنم ته ته دلم يه نگرانی بود اينبار همش شوق و ذوق دارم،منتظرم که زودتر کلاسهام شروع بشه و يک شروع دوباره داشته باشم. من از اين دوره های اينترنشنال خيلی خوشم می آد چون هر کسی از يه گوشه دنيا می آد.الانم که گروهمون تشکيل شده و همه ايميل زدن از هر قاره ای يکی تو کلاسمون هست. خيلی لذت بخشه وقتی می بينی آدمهای کشورهای مختلف چقدر متفاوت و در عين حال چقدر شبيه هم هستن. اونجايی که بر ميگرده به آداب و رسوم و فرهنگ هر کسی يه جوره اما سرشت آدمی انقدر مشترکات داره که کشفشون لذتی ناب داره. اون موقع است که آدم حس می کنه دنيا چقدر بزگ و در عين حال کوچيکه. و اما جمله قصار:(به خاطر گذر عزيزم امروز سعی می کنم بيشتر بنويسم،اما اين جملات اگه زيادی قصار به نظر رسيدن به گيرنده هاتون دست نزنين ايراد از ترجمه من هست).
"هيچ کاری بيش از اندازه دشوار نيست زمانی که به بخشهای کوچکتری تقسيم شود."
هنری فورد،بنيانگذار کارخانه اتوموبيل سازی فورد
اين يکی خودش زيادی قصاره خيلی تقصير من نيست
"حقيقت بندرت اينگونه يا آنگونه است، غالبا اينگونه و آنگونه است"
جرالدين چاپلين ،هنرپيشه آمريکايی دختر چارلی چاپلين
"افکار آدمی را مرزی نيست، می توان به هر چه و با هر گستره ای انديشيد"
ارنست ياندل، ترانه سرا نويسنده و مترجم اطريشی
"مسیر میان دو انسان طولانیتر و سختتر از مسیر زمین تا ماه می باشد"
کاردینال فرانتز کونیش ،عالم الهیات اطریشی
"آشنایی و دیدار برخی انسانهاست که زندگی را ارزشمند می کند"
Henry René Albert Guy Maupassant
نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی،چون فرانسه بلد نیستم نمی دونم چطوری این اسم تلفظ می شه همون لاتینش رو نوشتم
" بی اعتمادی مفرط به اندازه اعتماد بی حدوحصر خطرناک است،کسی که ریسک نارو خوردن را به جان نمی خرد در زندگی هم به جایی نمی رسد"
Luc de Clapiers Marquis de Vauvenargues
فیلسوف و نویسنده فرانسوی
"رمز آرامش آسان است،از اموری که قابل تغییر نیستند عصبانی مباش"
هلن فیتا، خواننده و بازیگر آلمانی
"در کهنسالیم دریافتم ارزنده ترین داراییم زمان است"
بنی کارتر، جازیست آمریکایی

7 comments:

Anonymous said...

سلام نواي مهربون ودوست داشتني
خواستم ازت تشكر كنم .
در مورد اعتماد به نفس نمي دونم تو چطوري هستي ،اما من از اون آدمهام كه به روم نمي آرم و كارايي رو كه مجبورم انجام مي دم.اين يعني ظاهرا خلق الله فكر مي كنند خيلي اعتماد به نفس دارم و لي واقعيت اينه كه از درون متلاشي هستم.امروز فكر مي كردم تا كي مي تونم ادامه بدم وبه روم نيارم.بايد اعتماد به نفس واقعي رو پيدا كنم.بعد اومدم ديدم تو هم هدفت همينه.اگه تو اين مسير تجربه هاي جالبي كسب كردي بيا براي ما هم بگو .خيلي مهمه من يكي كه منتظرم.بوس

Anonymous said...

چه قدر خوب براي خودت الويت بندي كرده بودي نوا جون. چون اگر هدف هاي به ظاهر با كلاس تري (از واژه ي خودت استفاده كردم ) رو انتخاب ميكردي ،‌اگر آرامش نداشتي ، بهت قول مي دم كه يا بهشون نمي رسيدي يا اگر هم واردشون ميشدي شايد اوضاع بدتر از چيزي مي شد كه تصورش روميكردي ! به آرامش رسيدن بسيار بسيار بسيار بيشتر از اون اهداف وقت ،‌انرژي مي بره ،‌و نياز به خود شناسي و تمرين بسيار داره و چه بسا كه سخت تره ...اگر به اين آرامش تا حد زيادي رسيدي برات خيلي خوشحالم و فك رميكنم يكي از محدود آدم هايي هستي كه قدرتش رو داشتي كه تواين مسير قدم برداري
و مطمئن باش كه وقتي كاري به اين دشواري رو انجام دادي به تمام برنامه هاي ديگه ات ، با زمان بندي درست ،‌و فرصت دادن به خودت مي رسي
برات آرزو بهترينها رو دارم دوست من

نوا said...

بهارجون ممنونم از لطفت،اين مشکل اعتماد به نفس من اينجوريه که اگه کاری برام سخت شده باشه تا بشه سراغش نمی رم اينقدر ترسم از اشتباه کردن زياده که ترجيح می دم امتحان نکنم اما نه برای همه چيز.حتما هر نکته ای برخورد کردم يا ياد گرفتم اينجا می نويسم

لی لی جون ممنونم،کاملا باهات موافقم يعنی در شرايطی بودم که می ديدم تا آروم نشم هيچ کاری نمی تونم بکنم.راستش دلم می خواد اينجا همش مثبت بنويسم اما نمی دونم سختيهايی که کشيدم رو بنويسم ممکنه آيا به درد کسی بخوره اگه اينجور باشه سعی می کنم بنويسمشون

مرسی که همراهم هستين

Anonymous said...

مطمئن باش كه به درد مي خوره . آخه نمي شه كه همش مثبت نوشت وقتي از سختي ها مي نويسي سختي هايي كه ازشون گذركردي درواقع داري مثبت مي نويسي ...چقدر برام جالبه در برخي نكته شباهت حس مي كنم برخورد من هم درمورد اعتماد به نفص مشابه خودت بوده ...امادارم رو خودم كار ميكنم و خيلي خيلي بهتر ازگذشته ام . فكر نميكني اين ناشي از يك جور ميل به بي نقص بودنه منتها به صورت افراطي ؟همان كمال گرايي كذايي ؟ عذر مي خوام ازت مي تونم ازت بپرسم فرزند چندم خانواده اي ؟ من خودم فرزند اولم ازدوتا . و هميشه فكر ميكردم اين خس برمي گرده به دوران كودكي و نوجوانيم و انتظاراتي كه ازم مي رفته ...اما خب ،‌ديگه مدت هاست كه سعي ميكنم با اين حس جور ديگه اي برخورد كنم و به عبارتي خنثي كنم ...توهم كه داري عالي پيش ميري ...با آروزي موفقيت

نوا said...

لی لی جون چشم حتما سعی می کنم بنويسم اما يک کم فکرامو جمع و جور می کنم که بتونم ازش يه مطلب منسجم در بيارم يعنی سعيم رو می کنم که منسجم بشه،
کاملا درسته مشکل اصلی همون کمال گرايی هست يعنی من حرف نزدن رو به اشتباه کردن تو حرفم ترجيح می دم هر اشتباه کوچيک تا مدتها تو ذهنم می مونه و آزارم میده در حالی که می دونم در واقعیت مسئله مهمی نبوده.
من بچه دوم هستم راستش فکر می کنم حساسیت بیش از حد یه جورایی به خود ذات آدم بیشتر بستگی داره تا محیط و اطرافیان نمی دونم شاید هم اشباه می کنم اما من هر چی فکر می کنم هیچ وقت حساسیت خاصی روی من نبوده اما من خودم خیلی به خودم سخت می گیرم همیشه زندگیم اطرافیانم باید بهم بگن که اینقدر به خودت سخت نگیر چه قبل از ازدواجم خونوادم و چه حالا همسرم

Anonymous said...

نوا جون من فکر می کنم که خیلی وقتها همین کمال گرایی سدی عظیم می شه برای انجام خیلی از کارهای ساده. من هم باید سعی کنم راحت تر با مسائل غیرحاد برخورد کنم. از اینکه موفق شدی یه دوره ی دیگه رو شروع کنی خیلی خوشحالم و همین نشون می ده که اعتماد به نفس بالایی داریی. ترجمه ی جملات قصارت هم حرف نداره. هر کدومشون کلی حرف برای گفتن دارن.

نوا said...

ديانا جون ممنونم از محبتت.منم کاملا در مورد کمال گرايی باهات موافقم و تا الان هم مشکلات بزرگم رو همين مسئله برام ايجاد کرده.
مرسی که می گی اعتماد به نفس دارم، خودم راستش ديگه ازش اصلا مطمئن نيستم دارم سعی می کنم روندی که اين اواخر منو به اينجا رسونده رو بنويسم،شايد به درد بقيه دوستان هم بخوره.

مرسی که ترجمه هام رو تحويل می گيري،حتما بازم مينويسمشون.